Lempi valokuvat!

6.7.2016

Hei! Ajattelin tehdä tälläisen kivan kuvapostauksen tauon aikana otetuista kuvista, jotka ovat editoituina kansiossa. Ostin aika monta uutta putkea, joita testailin Canon 5D:llä ja adapterit saatuani myös omalla Olympuksella.

Canon 5D + Canon FD 135mm f3.5

Tää Canonin FD-putki on tosi hauska käyttää. Taisin maksaan siitä vain 19 euroa ja rakastuin siihen heti. Aukolla 3.5 tää on kivan skarppi mun makuun. Mut koska tää on FD kiinnityksellä, mä en voi itse tätä kiinnittää adapteriin tai poistaa sitä sellaisesta. Mussa on varmaan joku kirous, ettei yksikään FD-linssi suostu yhteistyöhön mun kanssa mitä tulee kiinnittämiseen. Melkeen hajotin mun Vivitar 135mm F2.8 putken laittaessani sitä adapteriin joten pls no more. D:

Olympus OMD EM1 + Olympus 40-150mm f4-5.6

Paavo osti itselleen Rajalasta Olympus Pen E-PL6 -kameran, jonka mukana tuli 14-42mm f3.5-5.6 ja 40-150mm f4-5.6 putket. Mähän olin tietty haukkana kiinni tossa pidemmässä putkessa, sillä ei mulla ollut mitään muuta käyttisputkea omaan Olympukseen kuin 12-40mm f2.8 PRO. Käytiin yhessä puistossa kävelemässä ja bongasin söpön mustarastaan, josta sain kivan kuvan. En oo varmaan kertonu, mut mun innostus valokuvaukseen lähti mustarastaasta meidän pihalla ja otin siitä kuvia.

Loput kuvista onkin sitten otettu sellaisilla putkilla (ehkä) kuin Helios 44-2, Canonin 50mm f1.8, rikkinäinen Carenar (tai Vivitar en muista tarkkaan) ja Olympuksen 12-40mm f2.8 PRO. Muutamassa kuvassa olen testaillut vähän ilmaiseksi muuttunutta Nik Collectionia. :)

Mut kai mä meen takas selailemaan kirppiksiä josko löytyis jotain uutta. Nähdään seuraavassa postauksessa. ~

2 kommenttia

  1. Tosi hienoja kuvia kaikki! :)

    http://kuviakinkiinnostaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Content © Emma Alhola | Photos © Emma Alhola and Paavo Virtanen