Joulu & Uusivuosi

10.2.2016

Tämä postaus on aloitettu kauan sitten, mutta minä torspona en muistanut kirjoittaa tätä loppuun ja silleen. Hehe...

Heissan! Mun joulu meni tosi hyvin ja samoin uusivuosi. Pääsin vihdoinkin käyttämään mun uutta kameraa, joka on siis Olympuksen OMD EM1. Periaatteessa ostin sen itselleni lahjaksi, sillä en enää sietänyt 550D kohinaa ja mulla oli mielessä hommata vintageputkia, jotka eivät sovi croppikennolle käytettäväksi. M4/3 oli siis hyvä vaihtoehto adaptoinnin kannalta. Putkena mulla on natiivisti Olympuksen 12-40mm 2.8 PRO.


No jouluna tuli räpsittyä muutama kämänen kissakuva, sillä ei ketään kiinnostanut olla mun maalitaulu kun päättömästi räpsin kuvia. Lara (raitakissa) oli vissiin syönyt päästäisen ja oli siksi vähän tillin tallin (kyllä me pidetiin huoli ettei sille käy mitään jne). Ainakin sain tosi juustoiset editit tohon kuvaan. Joululahjaksi sain käytännöllisiä asioita, kuten Iittalan juomalaseja ja muita mukavuuksia. :)

Uusivuosi meni taas kivasti valokuvaillen. Vihdoinkin mulla oli käytössä kamera, joka kykenee hyviin tähtikuviin ja jota on helppo säätää tuhannen asteen pakkasessa. Jalusta oli näissä kaikissa must ja iPhonessa mulla oli käytössä Olympuksen sovellus, josta säädin kameran asetuksia jne.


Eli miten meni niinku omasta mielestä? Ihan OK:sti. Elämäni ensimmäiset oikeaoppisesti otetut rakettikuvat olis voinu epäonnistua ihan täysin, mutta ei onneksi. Tosin toi viimeinen rakettituhnu on aika fail, sillä itse raketti ylivalottui pahasti. Positiivista on, että se osui sentään kuvaan kokonaisena. Keskimmäisessä kuvassa on monta perhosrakettia yhdistelty Photoshopilla. :)

Tää postaus on ihan hirveä raakile, mutta seuraavaan postaukseen mulla on hirveesti asiaa ja näytettävää, sillä kirppisteltiin poikaystävän kanssa itsellemme kaksi uutta vintageputkea, kaks uutta kameraa ja kaikkea kivaa. :3

4 kommenttia

  1. Ihana tuo banner! Mutta muuten tää ulkoasu on vähän ehkä hankala, tai ite tykkään ainakin sellasesta simppelimmästä! Mutta ihania kuvia oot saanut otettua!

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :D Mun tarttee koodailla ite vissiin leiska seuraavaks, kun valmiit ei miellytä tai sit ne on hankalia. Tarttee säätää ja repiä lisää hiuksia. XD

      Poista
  2. Vau, upeita kuvia! Täällä kanssa yksi onnellinen Olympuksen omistaja - tosin mulla on se halvempi pen kutonen. Löysinkin tuohon tosi hyvän Panasonicin objektiivin (f1.7 25mm) alle kahdellasadalla ja olin hämmästänyt! Olympuksen oma vastaava maksaa about tuplasti enemmän. Mutta anyways, näille on tosi paljon objektiiveja tarjolla, mikä on ihan huippua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :3 Olympuksen kamerat on niin kivoja. Tarttee tsekkailla toi Panasonic josko joskus olisi raheet ostaa sellainen. Mulla meinaan ei ole noin valovoimaista natiivia objektiivia. :) M4/3 on hyvä koska siihen saa lähes kaiken adaptoitua.

      Poista

Content © Emma Alhola | Photos © Emma Alhola and Paavo Virtanen